Selamat datang ke alam perceritaan dari Syafiqah (:

A real Story. Seriously. Real.

dulu, aku ada kawan. kawan baik sampai aku anggap dia nie sahabat dunia akhirat. nak kena habaq nama ka? toksah la noh. kalau hat kenai aku dari sekolah menengah tu, saheh tau sapa dia. kan? paih tue, jangan dok pi tanya kat dia kalau hampa ada add dia dalam facebook. aku caya kat hampa nie. hampa kianat aku, Tuhan balaih balik kat hampa semua.

back to the story, aku kenai dia time sekolah menengah. kebetulan kami kelas sekali. tempat duduk dia depan aku ja. so, lepaih lepaih masuk kelas apa aku sembang la dengan depa depa nie. aku stai qamah pelik kit. qamah terlebih. aku duduk dengan kawan aku. tapi kami tak qapat sangat. so, aku pun mula lah mukadimah aku kat kawan yang aku anggap sahabat neh. sembang sana, sembang sini. syiok la kan. mula mula. rehat pun sama sama. paih tue, nak jadi kan ceqita kawan yang duduk sebelah aku nak kena pindah sekolah di atas sebab sebab tertentu. then, aku ajak la si BFF aku neh duduk sebelah aku. dia pun pindah duduk dengan aku. so, mula lah aku berkawan rapat dengan dia. rapat sangat. cam belangkaih. syiokkk la kawan dengan dia. dia lembut, dia baik, yang paling aku suka pasai dia dia mudah senyum kat orang. orang tanya apa senyum. sikit sikit senyum. kami dua banyak kongsi masalah bersama. qenyau sama sama, melalak sama sama, gelak sama sama. then, dia ada couple dengan laki neh. budak kelas aku. aku yang bagi depa couple. dengan usaha aku, depa couple dan bahagia. kiqa time tue first love dia la. kalau dia ada masalah dengan boyfriend dia mesti jumpak aku. sampaikan boyfriend dia jelous dengan aku. sebab BFF aku neh dok kongsi masalah dengan aku. pada satu hari neh, aku tengok dia tak cakap dengan aku. aku cakap dengan dia dia buat muka. cam tak suka dengan aku. heqan laa. aku tanya dia tak habaq. sampai la satu haqi, baqu dia habaq dia bersalah kat aku sebab boyfriend aku yang tak guna tue mintak couple dengan dia. aku kata lah aku tak salahkan dia. boyfriend aku yang tak guna. curang dengan aku. then, kami kawan balik. kami selalu keluaq bersama sama. kiqa kalau pi mana mana mesti aku dengan dia. pi toilet ka, pi kantin ka, jumpak cikgu ka, mesti dengan dia. dia pernah bermalam umah aku. mama aku berkenan dengan dia. kiqa semua family aku kenai dia, family dia kenai aku. gutu la. betapa rapatnya kami dua neh. then, bila dah naik form5 kami still duduk sebelah sebelah. qapat macam dulu. dan tiba tiba dia tak layan aku dengan tiba tiba. dia buat dekkkkkk je dengan aku. sampai kan aku qeyau. tatau masalah dia. qupa qupanya dia teqasa dengan aku sebab small matter. kami gaduh sampai qeyau qeyau dengan dia. aku time tue budak outside. dan disebabkan dia, aku buat keputusan duduk asrama. kami tak qapat walaupun kami duduk sebelah sebelah. kami buat hal masing masing. sampaikan semua orang tanya kami "gaduhka?". hebatkan persahabatan kami dua. agak lama kami gaduh, 2bulan tak silap. then, kami kawan balik. kawan balik cam besa. tapi tak qapat macam dulu. aku pernah dengaq ura ura yang mengatakan dia mengutuk belakang aku time kami gaduh. aku sabar ja. aku tanya dia, dia kata dak. tapa, aku caya cakap dia. kami bersama kembali ;') . dan tibanya time SPM. paper BM dia tak layan aku. wahhhh! aku memang respect gila dengan dia. kawan kawan aku yang lain bagi kata kata semangat kat aku. thank babyy. dan bila paper BI. member asrama aku ada habaq sebab dia tak join aku study. nak tau sebab pa? sebab aku tak study. aku memang payah nak study. otak aku tepu. tak terer cam dia. dia boleh la kata kat aku. kan? kan? ;) kami tak kawan dah lepas tue. sampai sekarang sebabnya aku tak tau. tiba tiba dia tinggal aku. hebatkan persahabatan kami. memang hebat. pada suatu hari neh, kat stadium ada buat SuaRasa. aku pi dengan boyfriend aku. tiba tiba aku ternampak orang kaih tangan aku. nak tau sapa? mak BFF aku tue. dia kaih, then aku ternampak BFF aku maqah mak dia sebab kaih aku. betapa sedihnya aku time tue. serious sedih. sebab gamak dia buat kat aku. aku tak tau awat sampai la aku teringat dia. aku still anggap dia kawan baik aku cam dulu. sampaikan facebook dia pun aku nak cari. betapa aku sayangnya dia.

hampa tau dak, neh kisah betui betui. tak tipu. terjadi kat aku. aku tau aku bukan kawan yant terbaik untuk kawan kawan aku, tapi aku cuba untuk jadi kawan yang terbaik untuk hampa semua. ;')

love,
Syafiqah Rahman.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.