Selamat datang ke alam perceritaan dari Syafiqah (:

sometimes like a candy bar but sometimes like a hell

kadang kadang neh kita hidup macam ombak. pasang surut air laut. iklim Malaysia yg sentiasa hujan dan panas sepanjang tahun. dalam hidup banyak cubaan yang dihadapi oleh semua manusia. hmm, macam saya. percintaan.   kinda boring bila disebutkan. dan kebanyakannya saya post benda benda macam neh kan? you know me ;')

kalau tak hari neh dah ada kat City Plaza, tengah borak borak dgn Rome-oo, tengah gaduh gaduh manja dgn Rome-oo, tengah senyum depan Rome-oo, tetapi semua tue hanya la rancangan yang tak menjadi. salah saya kerana nak buat surprise yang akhirnya terkena surprise pada diri sendiri, ehehe.

kononnya malam tadi suruh dia call saya, nak bagitaw pasal surprise, tetapi bila saya bangun pada pukul 6.20am saya terus check handpone. 'ada missed call dia?mati aku kalau ada.' tetapi no missed call. anda tahu, bagaimana retaknya hati saya ini ;'). tapa, pinjam credit adik message dia untuk suruh dia call. *credit habis. celcom dan digi ;( . 

agak lama tunggu dia call, akhirnya saya missed call guna handphone adik. dia angkat dan saya tekan merah. dia call balik dan nada suaranya agak keras. saya cakap tujuan saya, untuk mengajaknya dia keluar pada hari ini. dah semangat nak tunggu dia jawab tetapi nasib tak menyebelahi saya. dia cakap nak jumpak besok,Khamis. time tue rasa macam nak qeyau, melalak, menjerit. cakap cakap then, dia cakap 'nanti b larat kita kuaq nah' okayy, dah qeyau dah time tue. ;')

then tidor balik. pukul 9.00am bangun dan tunggu jawapan darinya. tunggu punya tunggu no call from him. crying again. guna handphone adik senyap senyap call dia. dan lagi sekali kami berkelahi sebab mendesak untuk guna handphone dia ;'). his pick up the phone but background sound like macam tempat lain, suaranya macam dah lama bangun. then, tunggu dia call. again dissappointing. go to the shower. crying again in toilet.

tadi, baru ja sebentar tadi his call me. i pick up. and, air mata sudah tak tahan. akhirnya mengalir air mata apabila mendengar suaranya. dia tak perasan. amat menyakitkan bak sembilu. sangat menyakitkan. sebelum tue, ada online facebook. dan tiba tiba nak baca message inbox diantara kami. dalam tue, messages from him yang sangat sweet. sangat mengembirakan. dan sangat romantic. and i'm crying again ;'(.

sometimes love like a candy yang very sweet but sometimes love like a hell ;)

thank you for reading
love,
sr ;')

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.